felttest

PV-moduler

En virkelig sammenligning mellom Mono, Poly, PERC og Dual PV-moduler.

Data i sanntid
-- -- lokal tid
Installasjonsdato: 09-03-2020
--
--
--
--
--
--
--
Stråling
Romania
44°17'59.9"N
26°11'29.7"E

Mono

2500Wp --
Total soldreven avkastning: --

Split-cell

2500Wp --
Total soldreven avkastning: --

Poly

2500Wp --
Total soldreven avkastning: --

PERC

2500Wp --
Total soldreven avkastning: --

* Dette er enen feltprøve og resultatene er spesifikke for installasjonen på dette stedet,søk etter den beste løsningen for egen situasjon, ettersom resultatene kan avvike iht miljøpåvirkninger.

Avkjølt varebil

Oppbevar varene kjølig. Uten støy.

Når du leverer dine populære kjølte eller frosne produkter, vil du ha en problemfri strømløsning som lar deg være fokusert på veien samtidig som maten holdes perfekt nedkjølt for konsum. Et økende antall byer krever nå at motorer slås av mens de parkeres. Noen byer forbyr bruken av støyende generatorer i bysentrene deres. Det elektriske standby-alternativet som tilbys av mange produsenter anses som å være løsningen her. Mens motoren slås av, vil servicebatteriet drive kjøleutstyret for å kunne holde varene kjølige.

The Victron Energy modular system components allow cooling professionals to build a complete system that fits exactly to the required specifications and budget. The advantage of working with just one brand means having just one clear contact for upgrades or to resolve any rare issues that may occur. The global network of Victron Energy Professionals has over 45 years of experience and are ready, willing and able to translate your challenges into robust solutions that put the power of know-how right by your side.

Hold det kjølig, hold det stille, hold det grønt.

Avhengig av volumet som skal kjøles, kan de ulike alternativene tilbys fra produsentene av kjøleutstyr. Små varebiler kan stole på kjøleutstyr i elektrisk stand-by-modus som er basert på likestrømsdrevet kjøling (12/24 V). Større lastebiler eller tilhengere har det bedre med vekselstrømbasert stativ (110/230 V) ved kjøling, på grunn av ledningskomplikasjoner som følger med disse forbrukerne av høyenergi.

For nå, la oss anta at vi utvikler for et likestrømskjølesystem med en gjennomsnittlig størrelse basert på Mercedes Sprinter-varebil.

Daglig energiforbruk

1875 Wh

Maksimalt strømbehov

1000W

I dette eksemplet

Det daglige energiforbruket beregnes ved å legge sammen summen av alle forbrukere X og hvor mye tid vil brukes på en dag: 750 W x 2,5 timer i ventemodus fra batteriet. Legg til alle wattene til de forbrukerne som brukes på same tid for å beregne den nødvendige maksimale strømmen.

Åpenbare valg

Systemdesign

Betraktninger

Nedenfor finner du forklaring på noen av viktigste designhensyn. Klikk på spørsmålene for anbefalinger fra ingeniørene våre.

  • 01

    Hvilken type og størrelse på servicebatteriet er tilstrekkelig?

    Victron Energy har flere alternativer for servicebatteriet, men når det daglige strømbehovet er ekstremt intenst og i tilfelle superrask lading er avgjørende, vurderes litiumbatterier å være det det beste valget. Fra et økonomisk synspunkt: sammenlignet med blysyre litiumbatterier en lavere kostnad per syklus som skyldes levetiden på ±3000 ladninger/utladninger ved 70 % utladningsdybde og er ekstremt lette og sparer drivstoff. Å arbeide med litiumbatterier fører også til ulike konsekvenser for de andre systemkomponentene som vil være direkte festet til (eller styrer) batteriene.
    Victron Energy tilbyr batterier av eksepsjonell kvalitet med høy ytelsesegenskaper som var grundig testet. Våre dataarkene gir et rettferdig bilde av ytelsen og forventede livssykluser. Dette betyr at ingen investeringer overraskelser underveis. Vårt brede utvalg av batterier

    Fagfolkenes valg

    Lithium 12,8V Smart 200Ah. This extremely compact and light box is packed with a staggering 2560 kWh of energy, more than enough to supply the 1.9k daily energy consumption, even when keeping 20% in reserve for life cycle reasons. In this case, the 750W cooling needed to be able to run for 2,5 hours per day in standby mode. Providing 5 hours of cooling in standby mode (assuming the cooling actually runs 50% of the time and the engine powers the cooling directly when driving). Thanks to the fast charging characteristics of Lithium, the battery can be fully charged by the engines’ two alternators in just over 2 hours when fully discharged. Since the cooling is powered again by the engine, all the available amps can be dedicated to battery charging. See also ‘Combining a smart alternator with a second, high powered alternator to fast charge a lithium service battery safely'.
  • 02

    Kombinere en smart dynamo og en andre, kraftig dynamo for å hurtiglade et litiumbatteri på en sikker måte.

    Mestr alle utfordringene som følger med å kombinere (smarte) dynamoer, start- - og servicebatterier (litium eller bly-syre) med vårt brede utvalg av DC-DC-ladere, batterikombinatorer eller Smart BMS-produkter. Våre løsninger er spesielt utviklet for kjøretøy og sørger for at bly-syre- og litium-servicebatterier kan opplades/utlades ordentlig, uten å skade den smarte dynamoen/de smarte dynamoene eller batteriene.

    Den riktige løsningen avhenger av kombinasjonen av din(e) dynamo(ene) (smart eller konvensjonell) og servicebatteritype (bly-syre eller litium), blant andre faktorer. Kontakt en lokal Victron Energy-installatør for å få råd Spør din lokale installatør

    Begrense strømmen fra 2 dynamoer i forskjellige størrelser for ikke å overskride den maksimale ladestrømmen til litiumbatteriet.

    Takket være de raske ladeegenskapene til litiumbatterier, har det valgte litiumbatteriet en anbefalt kontinuerlig ladestrøm på 100 ampere (maks 400 A, men det anbefales 100 A i samsvar med databladet på grunn av levetiden). Anbefalingene fra Mercedes-ingeniørene er å ikke ta mer enn 50 % kontinuerlig ladestrøm fra den 80 A smarte dynamoen, da den trygt leverer 40 ampere, ikke nok til å dra nytte av det fulle ladestrømpotensialet til batteriet. Den eneste høyeffektsgeneratoren som er tilgjengelig og som matcher den aktuelle motoren var en uregulert generator som er vurdert til 180 ampere. Ved å kun bruke 50 % på en kontinuerlig måte for ikke å overbelaste, vil den andre dynamoen levere den totale ladekapasiteten til 130 ampere som vurderes til å være nok til å lade startbatteriet og servicebatteriet på same tid.

    Motorens dynamo: 40 ampere (80 A/2)
    Den andre dynamoen: 90 ampere (180 A/2)
    Total kapasitet for sikker lading: 130 ampere

    Den anbefalte ladestrømmen til litiumbatteriet (100 A) vil sikres og generatorene ikke overskrides ved å bruke strømbegrensning.

    Fagfolkenes valg

    2x Orion-Tr 12/12-18: For å kunne lade servicebatteriet med motorens standard dynamo, vil denne profesjonelle «Batteri-til-Batteri» DC-DC-laderen ber om en sikker ladestrøm fra den smarte dynamoen. To Orioner er koblet parallelt for å møte ladestrømmen på 40 ampere, som leveres direkte til servicebatteriet ved å bruke Smart BMS-strømbegrenser.

    For å møte det maksimale ladepotensialet, men ikke overskride det, må strømmen fra begge dynamoene også hentes innenfor sikre marginer til batteriet (strømbegrensning kreves):

    System for batteristyring BMS 12/200: for å kunne begrense den totale ladestrømmen (også fra den kraftige dynamoen) og for å beskytte litiumbatteriet mot overdreven (ut)lading. Denne kompakte og robuste løsningen vurderes som det perfekte valget for systemer med en last opp til 200 A. Enheten består av et System for batteribehandling, Strømbegrenser, Batterikombinasjon og BatteryProtect i ett. Dette styrer og lader litiumbatteriet på en rask og effektiv måte. Den begrenser ladestrømmen til den sikre sonen til dynamoens utgangsspesifikasjoner, for å kunne forhindre at dynamoen overopphetes eller slites for tidlig og forhindrer overdreven utlading av batteriet.

  • 03

    Trenger du landstrøm for å kunne lade opp litiumbatteriet?

    Selv om det er usannsynlig at dette bestemte oppsettet krever landstrøm, som skyldes det doble dynamooppsettet, er det bedre å være forberedt på det verste tilfellet. En innebygd Blue Smart IP22-lader gir en ladestrøm på 30 ampere per time, og kan lade et helt tomt batteri over natten. Den andre ladeutgangen vil også ta seg av startbatteriet.

Profesjonelle utfordringer?
Spør din lokale Victron Energy Professional.

Antallet alternativer for hver komponent er ganske omfattende. Dette er derfor vi trener Victron Energy Professionals til å kunne transformere dine eksakte behov til robuste løsninger. De føler at de har et stort ansvar for alltid å gi råd om den riktige løsningen (selv når dette noen ganger kan gå mot hva kundene har i tankene i utgangspunktet). Alt for å holde deg fornøyd og holde investeringene dine sikre i årene som kommer.
Always feel free to ask your local Victron Energy Professional
Profesjonelt personale fra Victron som står ved siden av en bil med Victron-utstyr

Det ser ut til at din nettleser støtter ikke de nyeste teknologiene. Denne delen kan sees riktig ved å bruke en moderne nettleser.

Systemdiagram

for et litiumbatteribasert system

Hvordan oversettes systemdesignhensynene til et robust system?

Laster

Dynamoer

Kjøretøy og båter er utstyrt med motor(er) som genererer strømmen til å bevege seg, men også genererer elektrisk energi gjennom dynamoer. Dynamoer genererer elektrisk energi med likestrøm (DC) fra mekanisk energi, som brukes til å lagre energien i batteribanken eller drive likestrømsutstyr direkte.

Små motorer har vanligvis små dynamoer, større motorer har vanligvis større dynamoer, noen ganger er de til og med utstyrt med dynamoer (ekstra) meed høy ytelse for å øke ytelsen. Kjøretøyer, spesielt med Euro 4/5-motorer, kan leveres med smarte dynamoer (variabel spenning), som kontrollerer ytelsen basert på kjøretøyets driftsforhold. Dette gjør at det ikke lykkes med å opplade et sekundært batterisystem til et nivå der det kan brukes. Litium-servicebatterier kan legge en tung belastning på motorens dynamo, som sannsynligvis må beskyttes mot overoppheting eller tidlig slitasje.

Uavhengig av motorens dynamo, eller type servicebatteri, tilbyr Victron Energy et bredt spekter av løsninger for å koble enhver dynamo til hvilken som helst batteribank på en trygg måte, uten å skade den smarte dynamoen eller batteriene. Sjekk våre datablader for mer informasjon. Sjekk produsentens dokumentasjon for å se effekten til dynamoen. Når det gjelder litium-servicebanker og konvensjonelle eller smarte dynamoer, er vår anbefaling å beregne med 50% dynamoens utgangsspesifikasjon, for ikke å overbelaste dynamoen.

Se alle våre DC-DC-ladere Se alle våre batterikombinere Se alle våre alternativer for (Smart) BMS

System for batteribehandling

Battery management systems take excellent care of Lithium batteries, protecting the individual cells of LiFePO4 batteries against over voltage, under voltage and over temperature and will shut down or reduce charging (VE.Bus products only) or disconnect the loads when this occurs.

Victron Energy offers several BMS options, in general the VE.Bus BMS and smallBMS signal separate devices to disconnect the charging (Cyrix-Li, DC-DC chargers) or disconnect the loads (BatteryProtect), the other (Smart) BMS versions are designed for vehicles or boats and offer more ‘all-in one’ functionalities.

Se alle våre systemer for batteribehandling

Batterimonitorer

En batterimonitor er som en «drivstoffmåler» for ditt batteri. Den registrerer strømmen som forbrukes og lades. Batterimonitoren beregner ladetilstand, gjenværende kapasitet og tiden til den er tom. Batterispenningen gir ikke en nøyaktig indikasjon på batterinivået (spesielt ikke under belastning). En batterimonitor gjør det.

Victron Energy-batterimonitorer holde oversikt over historiske data, slik som antall ladesykluser, dypeste utladning, høyeste spenning, laveste spenning osv. Den varsler brukeren om kritiske forhold som lav spenning eller lav ladning og kan også slå av hele strømforsyningen med det formål å unngå dyre batteriskader, eller start av en generator.

Victron tilbyr batterimonitorer med eller uten skjerm. Smart-versjoner kan brukes for å spore detaljerte data og justere innstillinger i vår gratis VictronConnect-app. Se alle våre batterimonitorer

BatteryProtect

BatteryProtect kobler batteriet fra ikke-essensielle belastninger før det når et forhåndsinnstilt nivå (en fullstendig utlading vil skade batteriet) eller før det har utilstrekkelig kraft igjen til å starte motoren.

Victron Energy BatteryProtect har mer. Innebygde forsinkelser ved avstengning sørger for at den viktigste elektronikken ikke er koblet fra ved en feiltakelse, det vil si at når en motor startes, vil det forårsake et kort spenningsfall. Den vil automatisk koble til igjen alt i tilfelle batteriet er tilstrekkelig ladet.
BatteryProtect kommer med en fjernbryter, slik at den kan slås på/av ved å bruke en BMS eller bryter. Smartversjonen kan programmeres gjennom VictronConnect-appen.

Se vårt utvalg av BatteryProtect-modeller

DC-DC-ladere

DC-DC-omformere, eller batteri-til-batteri-ladere (omformere med innebygde ladealgoritmer) anvendes i doble batterisystemer, hvor den (smarte) dynamoen og startbatteriet har blitt kombinert med servicebatteriet (med like eller forskjellige spenninger) for å kunne lade den. De kan også anvendes til å lade applikasjoner som kommer med dedikerte batterier (slik som baugpropeller), eller til å drive applikasjoner som har en spenning som er forskjellig fra servicebatteribanken.

De fleste DC-DC-ladere kan anvendes i 12 V- eller 24 V-systemer og alle vurderes som å være egnet til både bly-syre- og litiumbatterier. Enkelte modeller av DC-DC-lader kan kobles i parallell for å kunne øke utgangsstrømmen. DC-DC-laderne anses å være en perfekt og sikker løsning for å lade litiumbatteribanker fra smarte dynamoer (og bly-syre-batterier).

Lading av litiumbatterier fra dynamoen
De fleste dynamoer kan ikke kobles direkte til litiumbatterier. Et litiumbatteri vil trekke mer strøm enn hva dynamoen kan levere. Dette vil føre til permanent skade på dynamoen. Strømbegrensning er et av alternativene for å holde seg innenfor den sikre sonen til dynamoen og ikke skade dynamoen.

Victron tilbyr flere løsninger for å kunne løse problemet, hvorav en av dem er DC-DC-vekslere:

  • DC-DC converters act as a current limiter between the alternator and the battery: the battery can be safely charged without blowing up the alternator.
  • Victron also offers alternative solutions for dual battery systems powered by alternators. Some (smart) BMS products physically limit the current drawn from the alternator, in other systems, battery combiners might be a solid option. See the datasheets for more info.
Se vårt utvalg av DC-DC-vekslere

DC-elektronikk

Likestrømsutstyret er utviklet for å kunne fungere direkte med strømmen som kommer ut av batteribanken (likestrøm). Biler og båter kan ha (mye) likestrømsutstyr om bord (slik som kontrollpaneler, lys, navigasjonsutstyr, autopilot, ekkolodd osv.).

Noen mindre systemer som vil ikke kobles til nettet kan utelukkende fungere med likestrøm, med 12 V-lys, TV-er eller kjøleskap. Større systemer kan kombinere vekselstrøm- og likestrømforbrukere.

Det er alltid viktig å beskytte batteriet mot overdreven utladning. Victron tilbyr «BatteryProtect» for dette.

Servicebatterier

Formålet med servicebatteriet er å lagre strøm for forbrukerne av systemet, og gi autonom strøm spesielt når inngangsstrømkilder ikke er (fullt) tilgjengelige.

Victron Energy tilbyr flere batteriteknologier. Alle disse teknologiene er utviklet for profesjonell ytelse, pålitelighet og lang brukstid i de mest krevende miljøene. De kommer med 2 års garanti over hele verden og våre dataarkene gir et rettferdig bilde av ytelsen og forventede livssykluser. Dette betyr at ingen investeringer overraskelser underveis.

Tatt i betraktning de mange teknologiene å velge mellom, avhenger hovedvalget mellom blysyre og litium hovedsakelig av forventningene til ytelse, kostnad per syklus og fysiske aspekter (størrelse/vekt).

  • Velg blysyre når:
  • Bruk av og til
  • Lavere innkjøpskostnad
  • Vekt og plass er ikke et problem
  • Normal lading
  • Velg litium når:
  • Bruk daglig
  • Lavere pris per syklus
  • Betraktninger knyttet til vekt og plass
  • Hurtiglading

Servicebatterier

Formålet med servicebatteriet er å lagre strøm for forbrukerne av systemet, og gi autonom strøm spesielt når inngangsstrømkilder ikke er (fullt) tilgjengelige.

Victron Energy tilbyr flere batteriteknologier. Alle disse teknologiene er utviklet for profesjonell ytelse, pålitelighet og lang brukstid i de mest krevende miljøene. De kommer med 2 års garanti over hele verden og våre dataarkene gir et rettferdig bilde av ytelsen og forventede livssykluser. Dette betyr at ingen investeringer overraskelser underveis.

Tatt i betraktning de mange teknologiene å velge mellom, avhenger hovedvalget mellom blysyre og litium hovedsakelig av forventningene til ytelse, kostnad per syklus og fysiske aspekter (størrelse/vekt).

  • Velg blysyre når:
  • Bruk av og til
  • Lavere innkjøpskostnad
  • Vekt og plass er ikke et problem
  • Normal lading
  • Velg litium når:
  • Bruk daglig
  • Lavere pris per syklus
  • Betraktninger knyttet til vekt og plass
  • Hurtiglading

Startbatterier

Startbatteriene kreves å starte motoren(e). Disse batteriene er utviklet for å håndtere en stor utladningsstrøm og nyte en annen teknologi sammenlignet med servicebatterier. Den skal alltid isoleres fra servicebatteriene for å kunne unngå utilsiktet tømming av startbatteriet. Victron Energy tilbyr flere løsninger for ulike systemtyper.

Victron Energy tilbyr flere batterikombinere. Det finne tilgjengelig mer omfattende måter å koble til start- og servicebatteriet på, inkludert tilkobling av en batterikombinator til en BMS, komplette Smart BMS-produkter eller DC-DC-ladere. Alternativene kan tilby flere kontroll- og konfigurasjonsalternativer, spesielt for å kunne beskytte ikke-regulerte dynamoer fra å overopphete og litiumbatterier fra overdreven (ut)lading.

Se alle våre batterikombinere Se alle våre DC-DC-ladere Se alle våre alternativer for (Smart) BMS

VictronConnect

Alle Victron Energy smarte produkter kan overvåkes og kontrolleres så enkelt som mulig. Koble til VictronConnect-appen via Bluetooth, og du vil ha direkte tilgang til ytelsesdataene til ditt system. Du kan enkelt endre innstillinger, slå enheter på eller av og mye mer.

Ikke-smarte enheter som har en VE.Direct-port kan også bli smarte, gjennom bruk av VE.Direct Bluetooth Smart dongle

Systemet ditt kan også overvåkes og fjernstyres eksternt. Fjernfunksjonaliteten til VictronConnect gjør det mulig for Victron-produkter som har et VE.Direct-grensesnitt å få ekstern tilgang gjennom et GX-produkt, via VRM-nettportalen. Denne kraftige funksjonen tillater full konfigurasjon og overvåking av produktet fra praktisk talt hvor som helst i verden gjennom VictronConnect-appen. Brukergrensesnittet er akkurat som produktene var koblet lokalt gjennom Bluetooth eller et kablet VE.Direct til USB-grensesnittet.

Se hva VictronConnect-appen kan gjøre Se våre GX-enheter
Systemspesifikasjoner
Her finner du vår anbefaling for en kjølebil, basert på et litium-servicebatteri.

Se den detaljerte tabellen og hele delen på en ordentlig måte ved å bruke en moderne nettleser.

Energiforbruk
Forventede strømforbrukere:
Thermoking B-100 (750 W x 2,5 timer/dag i standby)
Daglig energiforbruk som kreves:
1875 Wh
Nødvendig maksimal strøm:
1000 W
Oppbevaring
Service battery:
Litium 12,8 V Smart 200 Ah
Batteribeskyttelse
System for batteribehandling BMS 12/200
BMS-en kommer med innebygd BatteryProtect-funksjonalitet og er festet til - minus trenger å isolere likestrømsbelastningene.
Generasjon
Lading av servicebatteriet gjennom motorens dynamo (se forklaring her)
Standard dynamo:
90 ampere*
Trygg utgang 50 %
* Se produsentens datablad.
Lading av litiumbatteri:
2 x Orion-Tr Smart 12/12-18 isolert
DC-DC-laderne som er koblet parallelt, tilbyr ±40 ampere ladestrøm til Smart BMS 12/200.
Lading av servicebatteriet gjennom den andre dynamoen (se forklaring her)
Standard utgang fra dynamo:
130 ampere*
Trygg utgang 50 %
* Se produsentens datablad for nøyaktige data.
Lading av litiumbatteri:
System for batteribehandling BMS 12/200
BMS styrer batteriet. Den strømbegrensende funksjonaliteten beskytter den andre dynamoen, samtidig som den trekker strøm fra DC-DC-omformere.
Overvåking
Batterimonitor:
SmartShunt-batterimonitor 500 A eller
BMV 712
Fungerer med VictronConnect
Vis hele listen Carret peker nedover
Vis hele listen Carret peker nedover

Hvorfor Victron Energy?

De riktige produktene for oppgaven

Siden du alltid er på veien, vil du ha pålitelige og kostnadseffektive løsninger som gir deg kraft gjennom årene fremover. Det er viktig for deg å kunne velge strømforsyninger som matcher dine behov og lever opp til deres spesifikasjoner, slik at de ikke vil svikte deg. Victron Energy har et bredt utvalg av modulbaserte tilkoblede produkter som holder det de lover. De drives av kunnskap, takket være 45 år med å mestre strømutfordringer med innovasjon.

Ikon for 45 år Victron Energy
Litiumbatteri

Hvorfor Victron Energy?

Alltid på. Alltid forberedt.

Våre robuste systemer har aldri mislyktes i å levere enestående pålitelighet gang på gang. Dette preges av vårt verdensomspennende markedslederskap innen strømforsyningsutstyr for ambulanser. Dette illustreres av utallige historier om 40+ år gamle Victron Energy-vekselrettere som fortsatt gjør det de ble bygget for.

Ambulanse

Hvorfor Victron Energy?

Pålitelighet er grunnlaget for lange livssykluser

Når det gjelder å ta investeringsbeslutninger for strømforsyning, kan beregninger som var utelukkende basert på pris være villedende. Deres ekte prestasjoner og forventede livssyklus er like viktig. Victron Energy-utstyr lever opp til deres spesifikasjoner, både når det gjelder ytelse og forventet livssyklus (når det anvendes som designet). Våre 5 års garanti og policyer om rettferdig og rask reparasjon betyr at dine investeringer er beskyttet og ikke vil svikte deg under de fleste omstendigheter.

års garanti
Personale fra Victron som viser kunden VictronConnect-appen

Hvorfor Victron Energy?

Faglige utfordringer. Akseptert.

Uansett hva som driver kjøretøyets elektronikk, eller verktøysettet du tar med deg for jobben, har Victron Energy et av de bredeste utvalgene av strømforsyningsutstyr som finnes på markedet for å kunne drive dine geniale verk. Fordelen med å jobbe kun med ett merke som dekker alle aspekter betyr å ha kun én kontakt for oppgraderinger eller løse eventuelle sjeldne problemer som kan oppstå. Vårt globale nettverk av Victron Energy-fagfolk er trent med 45 års erfaring med problemløsning. De kan oversette dine utfordringer til robuste løsninger som vil holde deg fornøyd og dine investeringer sikre i årene som kommer.

Victron-ansatte som står ved siden av Victron-utstyr bak i en bil

Hvorfor Victron Energy?

Profesjonelle biler
drevet av kunnskap

Se hvordan de typiske bilutfordringene løses
Motor drevet av
Pilikon
Drive through our Professional vehicles know-how

Din nettleser støtter ikke de nyeste teknologiene for å vise delen korrekt. Bruk en moderne nettleser.

Smart BMS CL 12/100

Kombiner enhver dynamo til Smarte litiumbatterier på en sikker måte.

Se en rekke populære diagrammer for kjøretøysystem
Last ned vår brosjyre
Last ned ikon
Inngående sammenligning

En eksperts synspunkt: litium- eller AGM-batterier

Vis mer Carret icon
DC-DC-ladere

Profesjonell lading for servicebatteri med Orion-TR Smart.

Victron Professional

Registrer deg for vårt neste webinar eller opplæring for bilindustrien.

Last ned vår brosjyre

Se alle våre profesjonelle kjøretøyprodukter og flere konfigurasjoner.

Victron connect

Sanntidsinnsikt og fullstendig kontroll med VictronConnect-appen vår

Løsningseksempler fra våre partnere

Besøk vår blogg

Finn din lokale forhandler

Vårt veletablerte globale nettverk av lokale Victron Professionals er dedikert til å hjelpe til med å finne en optimal løsning for din utfordring.

Stol på vår verdensomspennende tjeneste

Hos Victron synes vi det er viktig at kundene blir betjent og får støtte raskt og kompetent. Dette er grunnen til at vårt globale nettverk av Victron Professionals kan gi et veldig høyt nivå av teknisk kunnskap og er opptatt av å gi reparasjoner så raskt som mulig.

So you can start or continue your journey, wherever you're headed.